Invent Medic meddelar att bolaget idag lanserar egendesignade återanvändningsbara menstrosor, Flow Undies, via FlowCups e-handelskanal www.flowcup.com. Lanseringen innebär en breddning av FlowCup-varumärkets produktportfölj och gör att bland annat FlowCups 80 000 befintliga kunder i hela Europa nu kan bekanta sig med dessa bekväma, säkra och hållbara menstrosor som utformas i enlighet med kundgruppens önskemål.

Menstrosor

Inför lanseringen av Flow Undies genomfördes en kundundersökning där över 700 internationella FlowCup-kunder medverkade och röstade fram vilka egenskaper som de vill att en riktigt bra menstrosa ska ha. Resultaten från undersökningen har utgjort en viktig ledstjärna i arbetet med att ta fram en produkt som är tänkt att vara det självklara valet för kvinnor som vill använda menstrosor. Flow Undies erbjuds i en-pack, fler-pack samt tillsammans med menskoppar från FlowCup. Det gör att ännu fler kvinnor nu kommer att kunna hantera sin mens på ett både hållbart och flexibelt sätt.

Lanseringen av Flow Undies inleds den 21 juni och frontas av influencern gabriellakilleens. Produkten kommer även att uppmärksammas stort genom kampanjer i olika digitala medier. 

– I undersökningen som genomfördes med FlowCups kunder var det tydligt att kundgruppen önskar sig en bekväm menstrosa i ekologisk bomull med hög kvalitet till ett bra pris, och det är precis vad vi har lyckats ta fram. Jag är mycket glad att vi nu kan erbjuda en bra produkt som marknaden efterfrågar, säger Elisabeth Sthengel, Chief Research & Development Officer på Invent Medic.

– Lanseringen av Flow Undies utgör ännu ett steg i vår strategi att addera fler produkter som vi kan erbjuda via våra kanaler. Här spelar FlowCups redan upparbetade kunddatabas en viktig roll. Vi kan nu på ett snabbt och enkelt sätt nå ut till tusentals kunder som vi vet är intresserade av att hantera sin mens på ett hållbart sätt, med en ny och efterfrågad produkt, säger Invent Medics VD Anna Lindström.

Ladda ner: Release