Invent Medic publicerar idag en ny utgåva av bolagets nyhetsbrev som riktar sig till aktieägare, investerare och andra intressenter.
I denna utgåva av nyhetsbrevet berättar VD Karin Bryder om bolagets satsning på tränings- och löpningsrelaterad marknadsföring under våren i Sverige och på europeiska marknader. Potentialen inom det här segmentet bekräftades av en nyligen genomförd undersökning med 83 löptränande kvinnor då hela 66 procent svarade att de endast har problem med läckage i samband med träning. Resultat från denna och en uppföljande studie kommer att presenteras vid konferensen ICS2021 i oktober.
Bolagets europeiska partners satsar nu mer på marknadsföring igen, men är fortsatt begränsade till främst digitala kanaler. I Storbritannien har Efemia kontinensstöd erhållit en utmärkelse vid Look Good Feel Good Award som uppmärksammar produkter inom inkontinensvård.
I och med övergången till det nya MDR-regelverket bytte Invent Medic Notified Body till TÜV Sud, och det första revisionsmötet har nu genomförts på ett mycket bra sätt. Målsättningen är att ha ett MDR-certifikat på plats i slutet av året.
Invent Medic har startat upp ett Advisory Board för att samla kunskap och erfarenheter från ledande internationella kliniker. Dess första möte genomfördes den 10 juni med deltagare från Danmark, England, Holland, Sverige och Spanien.
Arbetet med bolagets kommande menskoppsprodukt fortsätter och den första användarstudien har genomförts. En utökad användarstudie genomförs nu och Invent Medic ser fortsatt fram emot en marknadslansering i Sverige i slutet av året.
För att läsa nyhetsbrevet, samt prenumerera på kommande utgåvor, gå in på:
Nyhetsbrevet publiceras med en flexibel utgivningsfrekvens som baseras på Invent Medics nyhetsflöde. Det produceras tillsammans med bolagets IR-kommunikationspartner Honeybadger, http://www.honeybadger.se. Invent Medic tar tacksamt emot önskemål om ämnen till kommande utgåvor samt andra synpunkter.